半澤友美展 「溢るる 垂る」

いりや画廊/東京

Tomomi Hanzawa Solo Exhibition "AFURURU TARU" (dripping over from inside me)

Gallery IRIYA/Tokyo

2015

半澤友美氏は、紙を漉き、それをカタチとして成形させることで、空間的な立体作品を制作しています。紙は植物の繊維を水に浮かべ、すくうことで出来上がりますが、水分を含んでいるうちは、不安定。しかし、水分が完全に抜けきると強固なカタチが出来上がります。半澤氏は、本来は軟性で不定形な素材に潜む可能性に、自己を重ね合わせているように感じられます。
 自己を形成している本性は不確実でありながら、確かに存在しています。紙という不確実な素材と重ね合わす事で、自己内から「溢れる垂れゆく」感覚を表現しています。「本性を統御、あるいはうまく統御出来ないまま、生きていく」と語る半澤氏の言葉には、日々の格闘と生きて行く上での定めに対する諦めにもにた感情が読み取れます。しかし、それを表現する氏の作品は力強く壮大であり,且つ素材の美しさも兼ね備えています。そこには氏の何かに対する、決意や攻撃的な一面が無意識に表現されている様に感じられます。/いりや画廊 園浦眞佐子


Tomomi Hanzawa creates paper, shapes it, and creates spatial three-dimensional works. Paper is made by scooping the fibers of the plant floating in water. While it contains moisture, it is unstable. However, when moisture completely escapes, a solid form is completed.She seems to be superimposing herself on the possibilities of soft, irregular materials.
 The nature of making self is uncertain, but it certainly exists. She expresses a sense of dripping over from inside her by using uncertain paper materials. She speaks of saying, "I will live without being able to control nature properly." Her words can read the emotions of daily fighting and giving up on the goal of going live. However, her work is powerful and magnificent, and also combines the beauty of the material. There seems to be unconsciously expressed the aspect of determination and aggression against her something. / Gallery IRIYA TOKYO Masako Sonoura

 

 

covered with desire-a  2015/手漉き紙、顔料/h180cm
covered with desire-a  2015/Handmade Japanese paper,Pigment/h180cm

 

紫 垂るる  2015/手漉き和紙、顔料、蝋/h110cm×w340cm×d20cm
Purple dripping  2015/Handmade Japanese paper,Pigment,Wax/h110cm×w340cm×d20cm

 

溢るる 器  2015/手漉き和紙(楮)、顔料、雲母、蝋/h200cm×w300cm×d300cm
Overflowing vessels  2015/Handmade Japanese paper,Pigment,Mica,Wax/h200cm×w300cm×d300cm

​©︎ 2018 Tomomi Hanzawa

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​半澤友美

tomomi hanzawa